مهمترین امکانات فروشگاه اینترنتی
امروزه یکی از راحت ترین روش های خرید، اسفاده از فروشگاه های اینترنتی است. شما می توانید فقط در عرض چند دقیقه با چند کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. برای اینکه مشتری بتواند به سهولت خرید خودش را از یک فروشگاه اینترتی انجام دهد بایستی فروشگاه اینترنتی امکانات متناسب با نیاز مشتری را داشته باشد.
در این مقاله سعی داریم مهمترین امکانات فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم :

1. توضیحات محصول
هرچقدر هم که محصول شما جذاب باشد اگر توضیحات کافی در مورد آن ارائه نکنید از شانس فروش کمتری برخوردار خواهد بود.
مشتریان شما باید در مورد محصولی که قصد خرید دارند، اطلاعات کافی را دریافت نمایند.
شما می توانید با ارائه توضیحات کافی و همچنین قرار دادن عکس با کیفیت محصول از زوایای مختلف، مشتریتان را در تصمیم گیری برای خرید محصول کمک کنید.
2. سفارشی سازی محصول
شما باید این امکان را به مشتری بدهید که محصول شما را با توجه به نیاز خودش سفارش دهد. مثلا اگر شما فروشگاه اینترنتی کفش دارید بایستی مشتری بتواند شماره سایز و رنگ موردنظرش را سفارش دهد. در واقع برنامه سبد خرید فروشگاه شما باید به مشتریان اجازه دهد فیلدهای سفارشیسازی را پر کنند.
3. پیشنهادات دیگر
با این ویژگی شما می توانید محصولات مرتبط را در یک صفحه تبلیغ کنید. به عبارت دیگر، هنگامی که مشتریان محصولی را به سبد خرید خود اضافه می کنند، میتوانید محصولات دیگر را پیشنهاد دهید. پیشنهادات دیگر، در پروسه پرداخت اتفاق می افتد و شامل پیشنهاد محصولات یا خدمات دیگر به مشتری بر اساس خرید قبلی است.
4. تبلیغات
کدهای تخفیف، برنامه های وفاداری و پاداش یا هر پیشنهاد ویژه دیگری همگی می توانند برای جذب مشتری استفاده شوند. اما اینکه کدام مورد را انجام دهید بستگی به محصولات شما و استراتژی فروش شما دارد. به عنوان مثال، برخی از فروشگاه های اینترنتی به شما اجازه می دهند که فقط یک درصد مشخص یا یک قیمت ثابت را به عنوان تخفیف کسر کنید و فروشگاه دیگر تبلیغات ویژهای مانند به ازای یک خرید، یک محصول رایگان دریافت کنید داشته باشند.





